mmm mm

Unga Allergiker Bergslagen höll årsmöte i Kopparberg i helgen.

14-03-06

Unga Allergiker är en organisation av unga, för unga. Alla medlemmar måste vara mellan 6-29 år. De jobbar framför allt för ett samhälle tillgängligt för alla med astma, allergi och/eller annan överkänslighet. ALLA ska kunna åka buss, handla, gå på bio mm utan att sätta livet som insats.

Idag finns det ca 1500 medlemmar i UA (Unga Allergiker) runt om i landet. Dessa medlemmar är uppdelade i 8 lokalföreningar. Unga Allergiker Bergslagen har sitt huvudsäte i Kopparberg, men har medlemmar spridda i hela Örebro och Västmanlands län. Årsmötet hölls nu i Kopparberg, med efterföljande bowling och tacobuffé. Men sen kommer det att bli aktiviteter på andra orter, som t.ex. en fest med artister, tävlingar, information mm. i Stadsparken i Örebro den 24 augusti, här samarbetar UA Bergslagen med Astma- och Allergiföreningen i Örebro län.

För andra året i rad valdes Rickard Didic´ från Kopparberg som ordförande och Wiveca Wendin från Lindesberg till kassör. Övriga ledamöter är Angelica Lisswandt, Frövi, Rikard Wendin, Lindesberg och Linnea Didic´, Kopparberg. Deras vision är att sprida information om astma, allergi och/eller annan överkänslighet, samt att skapa aktiviteter anpassade för ALLA!