mmm mm

Årsmöte i Kammarmusikföreningen

14-02-23
Ljusnarsbergs kammarmusikförening har hållit årsmöte torsd 20 feb 2014 på Församlingshemmet i Ljusnarsberg.

De gästande musikerna flöjtisten Per Svansbo och pianisten Sören Unge fick völförtjänta lovord för sin inledande franska konsert, riktigt guldförgyllda klanger som gavs av bl a Syrinx av Debussy, musik av Poulenc och ett extranummer av Aubert.

Styrelsen med bl a John och Ulla Björklund i ledningen fick ansvarsfrihet för verksamheten och de 9 programmen som getts under 2013. Den omvaldes och t o m förstärktes med tre nya ledamöter, Birgit Westmar från Spannarboda, Lotta Hagström och Bror Frigren, Vasselhyttan, Kassören Siv Sjöstrand avgick på egen begäran och avtackades efter flera år av gediget och professionellt arbete.

Fyra ytterligare program beslöts under kommande vår fram till sommaren, nämligen 13 april kl 16 med klassiska sologitarristen Mårten Falk, 10 maj kl 16 Mellow Jazz under ledning av trumpetaren Claes Strömblad, lörd 28 juni kl 14 med gitarristen gitarristen Mikael Mannberg och sångerskan Hilma Wikström i programmet ´Det är vackrast när det skymmer´samband med Ljusnarsbergs kulturglimtar Bångbro Atelje. Treskillingdagen den 13 juli underhåller Treskillingbandet med folkmusik på fiol och klarinett på Malmtorget. Till hösten förutses flera artister få utrymme med mera musik inom föreningens ram. Under fikat diskuterades den gamla friluftsscenen i Bångbro, olika lokalfrågor och vidgade kontakter med andra närstående föreningar. Församlingshemmet berömdes av gästartisterna för sin goda och trivsamma miljö och akustik. Som en av länets få kvarvarande kammarmusikföreningar och dessutom med god ekonomi i jämförelse med andra kammarmusikföreningar i landet kan vi känna oss nöjda.

Nyvalda styrelsen finns som pdf här.

Se och lyssna!

John Björklund, ordf. 0580-713 64