Årsmöte i Kopparbergs IF

13-11-24

Kopparbergs IF hade på torsdagskvällen sitt årsmöte på Bångbro Herrgård. Föreningen som grundades år 1903 är en av de äldsta idrottsföreningarna i Örebro län. Ett 15-tal medlemmar deltog i mötet. Ordförande Torgny Allén och övriga i styrelsen valdes om för kommande år.

Under året som gått har klubben genomfört Lilla Kopparbergsloppet för ungdom. Medlemmarna har som vanligt haft hand om städningen vid Kopparbergs marknad. Föreningen har också arbetat med skoterkörning, lampbyten och spårskötsel vid Finnkullbergets elljusspår. En begagnad skoter har inköpts under året. Ett förslag vid mötet var att dra upp skidspår på Ljusnarn under kommande vinter. Tillsyn av Bergslagsledens etapp 2 mellan Gillers Klack och Stjärnfors har också ingått i verksamheten. Medlemsavgiften beslutades vara oförändrad 150 kr för familj och 75 kr för enskild medlem.

Sex av klubbens medlemmar deltog i något av vasaloppsveckans arrangemang däribland två av klubbens vasaloppsveteraner.

I Stockholm marathon deltog åtta löpare från Kopparbergs IF. Bland resultaten kan nämnas Johan Erikssons fina 40:e plats i herrklassen och Elin-Marie Lönnströms 47:e plats i damklassen.

Text: Håkan Mossberg