Årsmöte med Hjärt-Lung

13-02-20

Hjärt- och lungsjukas förening i Ljusnarsberg har nyligen haft sitt årsmöte i Församlingshemmet. Cirka 40 personer deltog, och det kunde ha varit flera med tanke på att föreningen har 140 medlemmar. Kopparbergar'n, själv medlem i föreningen, tillhörde dem som av olika skäl uteblev, men tack vare Gunnar Björkman kan vi publicera några bilder och sekreteraren, Catarina Westman har bidragit med underlag för denna text.

Medan deltagarna droppade in, underhöll Ivan Nyland på piano, något som han också tog upp då och då under kvällen. Ljusnarsbergs Dragspelsklubb var också inbjudna att uppträda med sång, musik och en och annan mustig historia.

På listan för själva årsmötesförhandlingarna fanns hela 31 punkter, så det tog naturligtvis en hel del tid att beta sig igenom den. Styrelsen blev i stort sett oförändrad sen förra året vilket innebär att Barbro Resare hller i ordförandeklubban änu ett år med Bo Öhgren som vice. Catarina Westman sköter protokollskrivandet och Anita Varnberg håller reda på pengarna. Gösta Bergman ingår också i styrelsen men utan speciell uppgift.

I verksamhetsberättelsen konstateras att verksamheten varit livlig med bland annat resor till Ängelsberg och Sundborn-Falun, fika och underhållning på äldreboendena Koppargården och Solgården. Kurser har det också hållits i bland annat yoga, nyttig matlagning och HLR (Hjärt-Lung-Räddning)

Under årsmötet konsumerades förstås också kaffe och dopp, och ett stort prisbord som sponsrats av företagare från orten skingrades under lotteridragningen.

Text och foto: Björn Öringbäck